DOORDROP MEDIA 2016 le 22 septembre 2016 à Berlin : l’avenir du média prospectus au cœur des débats et conférences !

DOORDROP MEDIA 2016 le 22 septembre 2016 à Berlin : l’avenir du média prospectus au cœur des débats et conférences !

Comme nous vous l’apprenions il y a quelques jours, la seconde édition du Congrès International DOORDROP MEDIA aura lieu le 22 septembre prochain à Berlin. Zoom sur le programme détaillé de cet événement à ne pas manquer…

 

Ouverture du Congrès par Patrick Van Der Borden

Patrick Van Der Borden est à la fois un professionnel passionné de marque et de marketing. Grâce à son expérience en tant que responsable du marketing chez V&D, Directeur Général de Maison de Bonneterie et Directeur des ventes de Holland at home, Patrick a connaissance des enjeux que peuvent rencontrer les entreprises du retail. Ses connaissances et sa passion pour son métier font de lui un intervenant phare de cet événement international.

***

Analyser les comportements des consommateurs face à un prospectus – Roel Schoemaker et Baas Bastian – Conseillers en stratégie senior, MOTIVACTION

La société Motivaction exposera son rapport concernant plusieurs études consommateurs conduites dans plus de 24 pays, où les comportements vis-à-vis du média prospectus ont été décryptés : le parcours client, la préférence de format, les leviers d’activation, etc.

***

Blokker, l’évolution d’un distributeur traditionnel – Barbara Angeli Radovani – Directeur Général, KSM/JWT INTERNATIONAL

Avec 450 magasins aux Pays-Bas et 7000 employés, Blokker est une enseigne bien connue des shoppers néerlandais. Depuis sa création en 1896, la société n’a cessé de s’internationaliser et comptabilise aujourd’hui 2400 magasins dans 8 pays différents. Par soucis de modernité, Blokker a la l’ambition de réinventer l’expérience client en magasin.

***

Les alternatives offline pour des cibles online – Martin Ehrentreich, president et directeur général, DIMABAY

Etude du parcours client dès la réception d’un média en boite-à-lettres jusqu’au web. Grâce à des cas clients rencontrés chez Dimabay, Martin Ehrentreich donnera des exemples de campagnes cross média Print to web, leurs mises en place et surtout ce que cela a apporté en termes de ROI.

***

La chaîne de supermarchés belges Colruyt personnalise ses imprimés publicitaires au service de leurs clients – Bart van Lierde, Directeur Marketing, COLRUYT

De part une approche plus personnalisée, l’imprimé publicitaire s’est réinventé afin de s’adapter aux nouvelles attentes des consommateurs. Pour ces derniers, le but est ainsi de rendre le processus d’achat plus facile et surtout plus efficace. Comment cette personnalisation a-t-elle un impact sur les promotions ? Réponse apportée grâce à l’expertise de Bart Van Lierde, Directeur Marketing des supermarchés belges Colruyt.

***

Présentation des 3 nominés pour le prix « The Best International Doordrop Media »  : Mark Davies, président du conseil de l’ELMA

Une nouveauté pour cette année : l’élection de la meilleure campagne “Best International DoorDrop Media 2016.
Un juré, présidé par Mark Davies et composé de Caroline Villecroze, Directeur Statégie d’Adrexo, Roel Shoemaker (Motivaction) et Linda Eriksen (Curious You), décernera le prix de la meilleure campagne internationale du média en boite-à-lettres.

***

GROUPE DE DISCUSSION: « Making doordrop media more personal and relevant.” (Rendre le courrier publicitaire plus personnel et pertinent)

Une table ronde sera organisée autour du média prospectus où Eduard Quintana Rubio, (président de Traycco), Barbara Angeli Radovani (directeur général KSM / JWT) et Martin Ehrentreich (président et directeur général de DiMaBay) animeront les discussions et débats.

***

Les innovations digitales : prochaine étape ou réel changement du marché ? Sven van Munster, Senior Intelligence Analist, ONLINE PUBLISHER

Le secteur de l’imprimé publicitaire est en constante évolution. Par le biais de cette conférence, Sven Van Munster établira un constat des différentes innovations que connaît actuellement le média (digitalisation, réalité augmentée, relation client en ligne, etc.). Il s’appuiera sur l’exemple de la plateforme belge PromoBulter.

***

L’évolution globale du retail et l’avenir du média boite-à-lettres – Sanela Lazic, créatrice de SA.LA RETAIL STUDIO

Sanela Lazic apportera son expertise grâce à un parcours professionnel riche, autant en conception et conseil qu’en stratégie et image de marque. Son intervention sera l’occasion de présenter les évolutions et l’avenir du média courrier au niveau mondial.

***

Ce Congrès, enrichi d’interventions de qualité, est devenu un rendez-vous incontournable pour tout professionnel souhaitant échanger autour du média courrier. Les équipes d’Adrexo seront présentes et ne manqueront pas de vous faire suivre cet événement tant attendu !

Alors « Save the date » et rendez-vous le 22 septembre prochain !

***

(Source : www.doordropmedia.nl)

The program starts with a meet and greet so you can interact with your colleagues from all over the world. During this walk-in we will provide you with coffee, tea and sandwiches.

WELCOME by our host for today Patrick van der Borden

Patrick is both a driven and passionate brand, marketing, and customer professional. Because of his experience as Head of Marketing at V&D, CEO at Maison de Bonneterie and Managing Director at Holland at Home, Patrick knows about the challenges and opportunities for (omnichannel) retailers. His knowledge and passion for presenting make him the ideal host for this festival. He will certainly excite and challenge presenters, to give us more insights.

TAP INTO INSIGHTS ON LIFESTYLE AND MEDIA BEHAVIOUR – Roel Schoemaker and Bastian Baas, senior strategy consultants MOTIVACTION

Tap into insights on lifestyle and media behavior from different target groups based on Glocalities international research conducted in more than 24 countries. We will provide you with in-depth knowledge on the different customer journeys for different target groups regarding preferred tone of voice, type of leaflets and activation mechanisms.

BlOKKER, THE TRANSITION OF A TRADITIONAL RETAILER – Barbara Angeli Radovani, managing director KSM/JWT INTERNATIONAL

With 450 shops in the Netherlands and 7000 employees, Blokker is a well-known retailer in the Dutch shopping scene sinds 1896. Part of Blokker Holding B.V., an international retail company with 9 retail formulas and 2400 stores in 8 different countries, Blokker is currently reshaping itself for the future, focussing on creating a seamless shopping experience and in the meanwhile dusting off its image.

OFFLINE ALTERNATIVES IN ONLINE TARGET GROUPS – Martin Ehrentreich, CEO DIMABAY

Does doordrop media really start the online customer journey? Is it possible to push people from traditional doordrop media to online? And what is the best way to do so? Martin Ehrentreich from DiMaBay is confined about this. Based on customer cases he will talk about cross-medial print-to-web campaigns. DiMaBay is specialized on package inserts. Together with their customers they did several test cases, A-B testings’ in layouts, distribution via different online shops, magazines, and also newsletter or traditional mailing based on acquired customer addresses. In the end, testing offline alternatives in online target groups. Food for thought: Adding package inserts to doordrop media ?

THE BELGIAN SUPERMARKET CHAIN COLRUYT PERSONALISE DOORDROP IN SERVICE OF THEIR CUSTOMER – Bart van Lierde, marketing manager COLRUYT

Bart van Lierde will present his retail case from Belgium. Colruyt supermarkets use personalized doordrop media. Reinventing the traditional medium into a service tool that helps their customers to do their shopping in a more easy and efficient way. Curious to learn how this change has impacted the day to day processes around promotions. Did it get more complex or not? Bart will share his insights.

PRESENTATION OF TOP 3 NOMINEES FOR THE BEST INTERNATIONAL DOORDROP AWARD – Mark Davies, chairman of the board ELMA

A short presentation featuring the three nominated cases for the first Best International Doordrop Media Award 2016. Exciting to find out whom the judges will nominate! Don’t forget to send in your case before July 25th at the website.

PANEL DISCUSSION: “Making doordrop media more personal and relevant.”

In our interactive panel discussion you are invited to share your opinion and experience in making Doordrop more personal and relevant.

Our panel members: Eduard Quintana Rubio (president/owner Traycco), Barbara Angeli Radovani (managing director KSM/JWT) and Martin Ehrentreich (CEO DiMaBay).

SMART PUBLICATIONS: SIMPLY THE NEXT LEVEL IN PUBLICATIONS OR A REAL GAME-CHANGER? – Sven van Munster, Senior Intelligence Analist, ONLINE PUBLISHER

From large – scale doordrop marketing to personalized online publications. The world of doordrop is rapidly shifting to a more digital-oriented market. This brings us at the dawn of a new era; that of the smart publications. Chatbots? Interactive content? Virtual reality? The way consumers interact with your products will be beyond everything you have ever imagined. #AreYouReady? With Belgium publication platform PromoButler as the central use case in his presentation, Sven will tell you everything about the future of publications and the impact for retailers.

AN OUTLOOK ON GLOBAL RETAIL DEVELOPMENTS AND THE FUTURE OF DOORDROP – Sanela Lazic, founder SA.LA RETAIL STUDIO

Sanela Lazic brings a unique combination of expertise, born out of a design background, her career in the business, strategic and branding advisory, and a deep understanding of the global brands and ever-changing consumer demands, to the stage. She is passionate about creating world-class experiences that add impact and commercial value to brands. This makes her the perfect speaker to present an outlook on global retail developments and the future of doordrop within the media mix. Fasten your seatbelt to move fast forward to the future!

***

This Congress, composed of quality interventions, has become an unmissable event for any professional wishing to exchange about Doordrop Media. Team’s Adrexo will be present, so see you on the 22nd of September ! « Save the date » !

Share

Laisser un commentaire